pondělí 5. května 2014

Já a BIO kosmetika? ♥

Krásný den mé milé čtenářky,

momentálně vůbec nestíhám ale na blog si vždycky ráda udělám alespoň trochu času :).
Poslední dobou se čím dál více mluví/píše o přírodní kosmetice a o škodlivosti chemie v kosmetice. Musím se přiznat, že zprvu jsem tomu nevěnovala příliš pozornosti, ale později když jsem si přečetla něco málo o knížce "Ve rtěnce je olovo", řekla jsem si, že by bylo dobré dozvědět se o tom více. Koupila jsem si knížku s tím, že nebudu panikařit a hned vyhazovat všechny mé kosmetické produkty, které by obsahovaly špatné ingredience. V dnešní době se podle mě nedá úplně vyhnout nebezpečné chemii, která na nás číhá na každém rohu. Ale myslím si, že je určitě dobré vědět něco o složení kosmetiky, kterou každodenně používáme s vidinou lesklých vlasů, zářivější pleti nebo pevnějších nehtů. Po přečtení knížky jsem nepřestala úplně používat svou běžnou kosmetiku, ale chtěla bych postupně některé produkty vyměnit za šetrnější Bio :).
Pokud jste knížku "Ve rtěnce je olovo" četly, určitě jste si všimly, že Gillian často uvádí různé užitečné webové odkazy. Ze zvědavosti jsem si každou je všechny průběžně při čtení vyhledávala. Nejvíce mě zaujala Skin deep- Cosmetics database. Najdete tam přes 68 000 produktů. U všech produktů si můžete zjistit jejich "score" číslo od 0-10 podle složení výrobků. Kromě produktů si můžete vyhledat informace i o českých produktech, které máte doma. Stačí jen zadávat postupně názvy ingrediencí, které najdete většinou na zadní části obalu výrobků. Já jsem si takto "překontrolovala" všechny výrobky které používám.

Jak jsem tušila, všechny mé oblíbené šampony, obsahují SLS (sodium laureth sulfate), je to levné pěnidlo, které se používá v mnoha šamponech, zubních pastách, mýdlech...).

"Vlasové folikuly jsou větší než normální kožní póry. Na hlavě je obrovské množství vlasových folikulů a v důsledku toho je vlasová pokožka jednou z nejprostupnějších oblastí těla, vstřebává se všechno, co nám přijde na vlasy, a okamžitě to přepouští do krevního řečiště." Gillian Deacon- Ve rtěnce je olovo.

Když jsem si to četla, byla jsme pevně rozhodnutá, že šampon je hlavní a nejdůležitější věc, kterou nutně potřebuji. Jelikož v mém okolí nemám žádný BIO obchůdek, rozhodla jsem se pro objednání z internetu. Než jsme našla internetový obchod a produkt který by se mi líbil, uběhl asi týden. Během té doby jsem si vlasy myla 4x a pokaždé jsem nemohla přestat myslet, že si dávám na vlasy Sodium laureth sulfate a že se mi přes vlasové folikuly hned dostane do krevního řečiště :D Přírodní mýdlo už naštěstí mám :)))

Objednávala jsem ze stránky Organic Time. Moc se mi líbí přehlednost jejich stránek, snadno jsem se tam orientovala. K objednávce nakonec přibyl i deodorant a mátová zubní pasta. Všechny výrobky jsem si objednala od značky Lavera.

"LAVERA = čistě přírodní BIO kosmetika. Firma Laverana GmbH byla založena roku 1987 jako rodinný podnik na malém statku poblíž Hannoveru s cílem vyrábět opravdovou přírodní kosmetiku. Dnes má přes sto zaměstnanců a patří mezi čtyři nejvýznamnější výrobce přírodní kosmetiky na světě. Zakladatel firmy Thomas Haase, který sám vyvíjí všechny receptury, trpí od dětství neurodermitidou, a proto jsou všechny kosmetické výrobky lavera tradičně zaměřeny na citlivou pleť. Lavera nyní nabízí kompletní sortiment přírodní kosmetiky v BIO kvalitě zahrnující péči o obličej, tělo, vlasy, zuby, ochranu proti slunci, ale i špičkovou dekorativní kosmetiku pro citlivou pleť. Záruka Lavery: rostlinné suroviny pochází z kontrolovaného ekologického zemědělství a jsou certifikovány podle přísných směrnic pro biologické pěstování INAC/ECOCERT." 

K objednávce jsem dostala spoustu vzorečků, které také vypadají moc lákavě. Výrobky zkouším a mile mě překvapily. Už pro Vás chystám recenze.
Můžete vidět sbírku mých oblíbených produktů, které momentálně používám,+ vzorečky z eshopu. :)

Znáte značku Lavera? Používáte BIO kosmetiku? Budu moc ráda, když mi dáte vědět v komentářích :)
Krásný začátek týdne ;)

2 komentáře:

  1. Znám ji, ale ještě jsem neměla možnost vyzkoušet...Těším se na recenze :))

    http://www.style-and-smile15.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  2. znmačku poznám, ale nepoužívam a tá stránka je super, určite sa na nej chvíľku ohrejem:)

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za milý komentář :)
Thank you for nice comment :)